2018. április 28., szombat

,

Értékelés #7 - Anne Bishop: Holló a hollónak


A Twister Media gondozásában jelent meg idén áprilisban Anne Bishop Mások című sorozatának második része, a Holló a hollónak. Szeretném megragadni az alkalmat, hogy köszönetet mondhassak a recenziós példány miatt a kiadónak és amiatt is, hogy ilyen keményen dolgoztok, hogy mi olvasók a kezünkben tarthassuk ezt a csodát!

Kiadó: Twister Media
Kiadás dátuma: 2018. április
Besorolás: urban fantasy, kortárs
Fordította: Bozai Ágota
Goodreads: 4,3
Oldalszám: 448 oldal

Fülszöveg: Meggie Corbyn elnyerte a Lakeside-i Udvarban lakó terra indigene lények bizalmát, de csak nehezen jön rá, mit is jelent köztük élni. Alapesetben, ember lévén Meggie alig lehetne más, mint megtűrt préda, de vérpróféta, cassandra sangue képessége teljesen más helyzetet teremt. Két nagyon erős hozzászokást eredményező drog erőszakos cselekményeket váltott ki az emberek és Mások között; mindkét fajból többen meghaltak a közeli városokban. Így amikor Meggie látomásában véres hó és fekete tollak jelennek meg, Simon Wolfgard – a Lakeside-i Udvar alakváltó vezetője – elgondolkodik, vajon vérprófétájuk múltbeli támadást vagy jövőbeni eseményt látott. Ahogy a próféciamondás késztetése egyre gyakrabban gyötri Meggie-t, a baj eléri az Udvart. A Mások és az a maroknyi ember, akik velük laknak, szükségszerűen együttműködik, hogy megállítsák az embert, aki elszántan akarja visszaszerezni az ő vérprófétájukat… és felszámolják a veszélyt, amely mindannyiuk pusztulásával fenyeget.



Gyerekek, én ezt komolyan képtelen vagyok elhinni - akárhányszor olvasom újra és újra ezt a könyvet, mindig képes még többet mutatni magából. Szerintem ez az egyik legszínvonalasabb könyv a maga nemében. Mivel már volt szerencsém angolul olvasni, ezért korábban írtam már róla értékelést - amit ITT tudtok elolvasni -, ezért nem írok le még egyszer mindent, csak olyat, ami magyarul jobban átjött, vagy épp újdonság volt számomra.

A fordításra panaszom nem lehet - igényes és pontos, öröm volt olvasni. Teljesen átjött az írónő stílusa, a mondanivaló és a humor is. Sőt! A vicces részek jobban megnevettettek, mint mikor eredeti nyelven olvastam.

Suta támadási technikája jelenleg az, hogy lelkesedésében elbotlatja azt, akinél élelmet remél.
Egyébként nem tudom, hogy ki volt az, aki kiválasztotta és megtartotta a portugál borítóterveket, de őszintén szeretném körbecsókolni. Valami eszméletlen módon gyönyörű, igényes és figyelemfelkeltő! Már csak a borító miatt megvenném a sorozatot, az már csak a ráadás, hogy a története is magával ragadó.



A könyv legnagyobb pozitívuma szerintem a dinamikájában rejlik, ahogy fejezetről-fejezetre szép lassan felépül a történet, kibontakoznak a konfliktusok és kiépülnek az újabb bonyodalmak - szinte egy pillanatra sem hagy unatkozni az írónő. Ahhoz pedig, hogy teljesen megértsük ezeket a konfliktusokat és sugárzásveszélyes helyzeteket a váltott szemszög az, ami segítségünkre van. Szerintem Monty vagy Burke kapitány szemszöge nélkül nem teljesen érteném ezt a terra indigene dominancia dolgot - de így világos, hogy miért éppen ők uralkodnak az emberek fölött, és hogy ez mennyire is egy megváltozhatatlan állapot.

Hihetetlen, hogy az írónő mennyire hitelesen írja meg az alá- és fölérendeltségi viszonyt, szinte a szánkba rágja, hogy ki is az úr Thaisia fölött. Számomra ez egyáltalán nem volt zavaró, a történet éppen arról szól, hogy ebbe a gépezetbe egy apró kavics kerül, ami végül hatalmas változásokat eredményez majd - de ehhez meg kell értenünk, hogy miben is okoz változásokat. Két különböző világ, két különböző értékrend szembenállásáról is szól ez a történet.

Egyik oldalon a összeszorított fogak türelme van, a másik oldalon a félelem attól ami a sötétben ólálkodik. De ha óvatosak és vigyáznak, az emberek életben maradhatnak. Többnyire életben maradnak.
A szereplők továbbra is adottak, épp csak a viszonyuk változott. Meggie teljesen beolvadt a Lakeside-udvar közösségébe, elfogadták és a barátjukká vált. Nagyon aranyos és szívet melengető helyzeteket teremt a lány vérprófétasága körüli zűrzavar, mikor Simon egy apró vágásból is képes világvégét teremteni vagy épp mikor Meggie egyetlen sikítására vagy épp gondjára képesek úgy reagálni, mintha minimum épp Tess szabadult volna rá Lakeside-ra.

Tetszett a szereplők közti érzelmek lassú kibontakozása, bár még nem vagyok teljesen biztos benne, hogy ezt mennyire fogom végül megszeretni. És ebben a részben végre érezhetően elkezdtek felértékelődni az emberek is, elindult az a bizonyos kavicsos gépezet. Meggie emberi falkája szerves részévé válik az udvarnak, viszont emiatt az emberi világ kezdi el kilökni magából őket. Vica versa.

A krimis szálra - a drogokra - is végre fény derül, bár ehhez sok nehéz helyzeten kellett keresztül lopakodni, okozott is zűrzavart és puskaporos helyzeteket ez. Plusz öröm volt megismerni emiatt a többi udvar vezetőit a találkozón. A kedvenc jelenetem is pont ez volt - mikor a vezetők egy gyűlésre az udvarba látogattak. Egyszerre volt vicces és komoly, illetve rengeteg dolog ki is derült ezen a találkozón. #TeamCharlie 

Egy nyúl akarja megfélemlíteni a farkast? Milyen nevetséges!
A másik pozitívum Meggie folyamatos jellemfejlődése - egy naiv, félénk lányból egy talpraesett, a jogaiért teljes mellszélességgel kiálló és kitartó nővé érett. Öröm volt ez a folyamatot végigkövetni. 

Egy új emberi csoportot is megismerhetünk, akiknek köze van a vérprófétákhoz is - kedveltem őket, tetszett az a kis közösség, amit a saját terra indigene lényeikkel kiépítettek, és végül ha csak képtelesen is, de rajtuk keresztül eljutunk ahhoz a személyhez, aki - mondhatjuk úgy is -, hogy az egész történet problémáit gerjeszti. Nagyon szép lezárást kapott a történet, a legtöbb szál le lett zárva (Persze nyugi, megválaszolatlan is maradt még bőven!) Nem szeretném lespoilerezni a befejezést, ezért nem fogom itt és most kielemezni - annyit róla, hogy jól sikerült és nem okozott csalódást.

Mi lesz a világ sorsa, ha az emberek még jobban megkérdőjelezik nyíltan a Mások uralmát? 
Sikerül megakadályozni egy háború kirobbanását?
 Vagy inkább ki élheti túl azt? 


Alig várom a következő részt, olyan sok mindent szeretnék még megtudni, amit most nem sikerült. Hála Istennek nagy esély van a megjelenésére - legalább is a borítója és a cím is meg van már, bár utóbbi nem annyira tetszik. A Könyvfesztiválon beszerzett könyvjelzőn a harmadik köteten az Ezüstös képek cím szerepel, míg az eredeti cím a Vision in Silver. Én valami olyasmit adtam volna címnek, hogy Látomás ezüstben vagy ilyesmi - de ez igazán csak apróság. A borítót viszont imádom továbbra is! <3


Ajánlom

Mindazoknak akik egy ütős urban fantasyra, egy jól felépített világra és kivételes szereplőkre vágynak. Azoknak akik nem riadnak vissza a kegyetlen valóságtól. Minden korosztály megtalálhatja benne azt, ami egy könyvben számára érték.
Farkasok. Emberek. Mások.
Egy izgalmas, új világ vár rád Anne Bishop könyveiben.


A  könyvet ITT tudjátok megrendelni!



SORSOLTAM
A GYŐZTES KÁRÁSZ MARIANNA!
GRATULÁLOK!

A Twister Media felajánlásából lehetőségem van kisorsolni közöttetek egy példányt a második részből, amihez egy az írónő által dedikált bookplate és dedikált könyvjelző is jár.

Nincs más dolgotok, mint:
1. Követni a blog facebook oldalát: atriatobooks
2. Követni a Twister Media facebook oldalát: Twister Media
3. Követni a blog instagram oldalát: atriatobooks
4. Követni a Twister Media instagram oldalát: twisterhu
5. Légy a blog rendszeres olvasója (Opcionális)
6. Kommentben leírni, hogy milyen néven tettétek meg ezt.

Sorsolás: május 6-án (vasárnap)!

Szép hétvégét és jó olvasást kívánok mindenkinek!

Share:

61 megjegyzés:

  1. Halihó!

    Köszi a játékot!:))
    Németh Barbara néven tettem a facebookos dolgokat, a többit barbymalik0112 felhasználónévvel. :)

    VálaszTörlés
  2. Szia, minden kész. Rendszeresen jövök látogatni az oldalt mert tetszik. Marianna Kárász néven iratkoztam fel

    VálaszTörlés
  3. Szia! András Fanni néven követem a facebook oldalakat és @andrasfanni néven az Instagram oldalakat :)

    VálaszTörlés
  4. Szia!
    Mindenek előtt köszönöm a nyereményátkot!
    A nevek amelyeken teljesítettem:
    1,2- Elisabeth Szőke
    3,4- elisabeth.sz_
    5- Liza Szőke

    VálaszTörlés
  5. Szia! Nekem nincs instagramm regisztrációm, de facebookon és itt követő vagyok. Akkor buktam a lehetőséget?

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Szia! Dehogy buktad, ha instagram helyett követed az oldalt, akkor azzal simán kiválthatod! Köszönöm a részvételt! :))

      Törlés
    2. De jó! Köszönöm szépen! :)
      Face-en Judit Erberling, itt pedig Judyt néven követlek. :)

      Törlés
  6. Szia!
    A kiadót már követtem.
    Gorkie néven közvetlek mindenhol, kivéve Facebook-on. Ott Bertók-Rau Ramóna néven.
    Köszönöm a lehetőséget! :)

    VálaszTörlés
  7. Ha nincs Instagram-regem, akkor mi a megoldás?.. Elég a Facebook követéseket eszközölnöm?

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Szia! :) Igen, illetve, ha ebben az esetben követnéd a blogot, hálás lennék :) De ha nem szeretnéd, nem erőltetem :))

      Törlés
    2. Oké, köszi, teljesítve! ;) Jó lenne megnyerni, szorítok magamnak :D
      A Facebookon Orgován Zsuzsanna néven követem mindkét oldalt, itt pedig Lilith Dark néven lettem rendszeres olvasó. :)

      Törlés
    3. Szurkolok! ^^ Köszönöm a részvételt! :)

      Törlés
  8. Szia! Nagyon nagyon köszi a játékot!! :) Imádom ezt a sorozatot, de sajnos nem sikerült még az új részt beszerezni...majd hátha most ;) Zsuzsa Nézőként követlek /asarys@gmail.com/ Köszi :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Szia! :) Megértelek, nekem is az egyik kedvenc sorozatom! Szurkolok, köszönöm a részvételt! :)

      Törlés
  9. Halihó!
    Yu Gray és yugray03 névén végeztem a dolgokat, köszönöm a lehetőséget:)

    VálaszTörlés
  10. Hali,
    köszii a lehetőséget, facebookon és a blogot Mária Túri, instagrammon halimarcsi néven követem :)

    VálaszTörlés
  11. Szia. A Facebookon Gál Éva névvel, az Instagram oldalakat pedig @evathediva0419 névvel követem.
    Köszi a lehetőséget! :)

    VálaszTörlés
  12. Szia,

    Facebookon Incze Márta, Instagrammon pedig marta_eszter néven vagyok követő!

    Köszönöm a lehetőséget! :)

    VálaszTörlés
  13. Szia!
    Először is köszönöm a lehetőséget!

    Facebookon és itt a bloggeren Koleszár Noémi, instán shaph01 néven követek mindenkit ^^

    Noémi

    VálaszTörlés
  14. Szia! Köszönöm szépen a lehetőséget, minden követést/feliratkozást Durkó Ágnes/Ági néven követtem el. :)

    VálaszTörlés
  15. Szia!
    meteoritastar néven követlek és Durkóné Simándi Rita néven :)):))
    Köszönöm :)):))

    VálaszTörlés
  16. Szia! Köszi a játékot! Jóság Eszterkent követlek. :)

    VálaszTörlés
  17. Szia! Fb-on Biró Andrea, instagran: birandrea88, blog Andi néven futok. Köszönöm a lehetőséget. :-)

    VálaszTörlés
  18. Szia! Nagyon szép a blogod :) A facebookon Ridély Rebee az instán ridelyrebee nével jeliztem. Köszi a játékot :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Szia! :) Köszönöm, és a részvételt is! :))

      Törlés
  19. Orbán Erzsébet néven facebookon.
    elhaym.silverberg instagram

    VálaszTörlés
  20. Szia! Köszönöm a lehetőséget.
    Facebookon Kovács Emese, Instán kovacseme néven, a blogra pedig Emese Kovácsként feliratkoztam :)

    VálaszTörlés
  21. Szia!
    Kedveltem a facebook-os oldalakat (Viktória Móczár néven), feliratkoztam a blogra is (Móczár Viki néven), de sajnos instagram-om nincsen :( Remélem azért így is részt vehetek a játékon.
    Szép napot Neked!
    Üdv,
    Viki

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Szia! :) Semmi gond, persze, hogy részt vehetsz! :)
      Szép napot Neked is! :)

      Törlés
  22. Szia!
    Nagyon tetszik a nyeremény.
    Itt Katalin Sz,
    Facebookon https://www.facebook.com/katalin.szell.37 ,
    instán Katalin7711 néven követlek.

    Kati

    VálaszTörlés
  23. Sziaa! :)

    Szombati Mercédesz néven kedveltem a facebook-os oldalakat és ezen a néven lettem rendszeres olvasó is. Instagramon pedig chloemevans néven követem az oldalakat.
    Köszönöm a lehetőséget!

    VálaszTörlés
  24. Szia ! Köszönöm a lehetőséget :)
    A Facebookon Herbály Judit néven és ezen a néven követem a blogot is, instagramon judit_herbaly néven követem az oldalakat :)

    VálaszTörlés
  25. Szia! Instán Napi Sorok néven, máshol Jóna Tímeaként követlek. 😊 Köszi a lehetőséget! 😁 Szép napot! 😎

    VálaszTörlés
  26. Szia Bánóczy Eszter néven követtem a facebook-os oldalakat , így vagyok rendszeres olvasó is. Instagrammon pedig Eszteropo néven követtem az oldalakat. Köszönöm a lehetőséget!

    VálaszTörlés
  27. Szia, Liza Darvalics néven követem a megadottakat.

    VálaszTörlés
  28. Szia Imádom Anne Bishop Mások sorozatát,de nem tudom mikor jön ki magyarul a harmadik része pedig mindenhol kerestem
    Nem tudod esetleg? Előre is köszi ha válaszolsz:)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Szia! Úgy hallottam a kiadótól, hogy érkezni fog! De hogy mikor sajnos nem tudom, eléggé csend van körülöttük mostanság. :(

      Törlés
  29. Szia,

    nem tudod, hogy a sorozat többi része kiadásra kerül-e és ha igen mikor?
    Előre is köszönöm
    Manna-Ficzek Gizella

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Szia! Én úgy tudom, érkezni fog, de hogy mikor, sajnos nem tudom. :/ De hasonlóan nagyon várom én is!

      Törlés